Kā strādā lielās korporācijas


Nesen atgadījās kāds interesants notikums. Veicu pirkumu pie pasaules lielākā online tirgotāja – Amazon, bet pēc pāris dienām pamanīju, ka cits internetveikals tai pašai precei ir nolaidis cenu vēl nedaudz zemāk. Tā kā pie Amazon biju pasūtījis vairākas preces, tad negribēju atcelt vienu no precēm un pasūtīt citur, bet arī atstāt to tā negribējās, jo arī 20$ tomēr ir nauda.

Sazinājos ar Amazon klientu servisu, jeb pareizāk sakot viņi sazinājās ar mani, lai pateiktu, ka “rūpējas par manu pasūtījumu”. Atbildēju uz viņu vēstuli, pieminot konkurenta zemāko cenu un apvaicājos, vai nevaram kaut kā sarunāt “price match”. Diemžēl saņēmu negatīvu atbildi, jo, izņemot TV produktus, viņi “price match” taktiku vairs nepielieto, tomēr pateicās par manu modro aci un ieteica paziņot Amazon produkta lapā par atrasto zemāko cenu.

Es, nedaudz naivs būdams, domāju, ka šajā vēstulē bija zemteksts un, ja es paziņošu par šo zemāko cenu, tad arī Amazon varbūt savu cenu nomainīs un tad es kaut kā varēšu sarunāt, lai arī manam pasūtījumam piemēro šo jauno, nu jau samazināto cenu. Tā arī rīkojos – aizgāju uz Amazon produkta lapu, aizpildīju formu par zemāku atrasto cenu. Nepagāja pat pusstunda, kā arī Amazon bija nomainījis cenu uz manis iesniegto. Tad nu ķēros klāt un rakstīju epastu klientu servisam ar jautājumu, vai nevarētu piemērot manam pasūtījumam jauno Amazon cenu. Uz to ātri vien saņēmu atbildi, ka viņi pateicas, ka es esmu izvēlējies Amazon nevis kādu citu tirgotāju, un, tā kā mans sūtījums vēl nav izsūtīts, tad viņi var piemērot jauno cenu manam pasūtījumam, ko arī izdarīja.

Tādam, manuprāt, ir jābūt labam klientu servisam. Tas viss kopā aizņēma mazāk nekā 3 stundas – momentānas atbildes no klientu servisa, cenas izmaiņa, sekojot konkurentam, mazāk nekā 30 minūšu laikā, un mana pasūtījuma cenas atjaunošana. Tiesa, te jāpiebilst, ka iesniegtā cena bija no tirgus līdera šajā produktu sfērā un arī lielākā Amazon konkurenta, tāpēc ar kuru katru kaktu kantora cenu tas droši vien neizdotos.

comments powered by Disqus